دلنوشته های یک مادر عاشق

واقعیت من اینجاست نه آنچه می نمایم

دلنوشته های یک مادر عاشق

واقعیت من اینجاست نه آنچه می نمایم

۵ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

چهارشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۴۰ ق.ظ

موسیقی یکی از عوامل مهم ضعف اعصاب است

آدلر پروفسور دانشگاه «کلمبیا» می گوید
«موسیقی یکی از عوامل مهم ضعف اعصاب است».
آدلر ثابت کرد که دلکش ترین نواهای موسیقی، شومترین آثار را روی سلسله ی اعصاب بجا می گذارد و مخصوصاً در فصل گرما و در مناطق گرمسیراثر موزیک بر اعصاب بیشتر است. دکتر آدلر زیان های بسیار دیگری نیز برای موسیقی یافته و در رساله ی مبسوطی آن را شرح داده است.
کشفیات دکتر نامبرده چنان در امریکا تأثیر کرد که هزاران هزار نفر را پیرو خود کرد؛ به طوری که موزیک را بر خود حرام نمودند و حتی لایحه ی مفصلی در این زمینه تهیه کرده و به مجلس سنای امریکا تقدیم داشتند و از مجلس درخواست نمودند که از هر گونه کنسرت عمومی جلوگیری نماید.
در اینجا به عاقبت چند نفر از استادان مشهوری از موسیقی دانان جهان توجه کنید:
بهتون در ۵۷ سالگی به کلّی کَر شد و از ضعف اعصاب بالاخره دیوانه شد.
باخ موزیک دان به اختلال حواس و کوری گرفتار شد.
موزارت و شوپن دو تن از موزیک دانان نامی دچار ضعف قوا و سل شدند.
شومان و دووراک ضعف اعصاب شدید گرفته و سرانجام دیوانه شدند.
شوبرت، واگتر، مندلسن و دوکونیسی این چهار تن به اختلالات عصبی و پریشانی فکری و کشمکش های روحی مبتلا شدند.
فردریک هندل (موزیک دان آلمانی)، ماریا آلتا(خواننده ایتالیایی) موریس راول(نوازنده ی فرانسوی)؛ این سه تن مبتلا به نابینایی شدند. و… .
۱-عامل ضعف اعصاب و خفقان قلبی:انواع موزیک و به خصوص آهنگهای حساس آن، تحریکاتی در اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک به وجود آورده و تأثیراتی در روی این دو رشته عصب بجا می گذارد؛ در نتیجه تعادل این اعصاب به هم خورده، ضعف اعصاب پدید می آید؛ ضعف اعصاب هم به نوبه ی خود، امراض دیگری را از قبیل اختلال حواس، پریشانی، جنون، ثقل سامعه، نابینایی، سل و… به وجود می آورد. ضعف اعصاب ریشه ی بیماری های جسمی و روانی است و این ریشه ی مرض را، شنیدنِ زیاد موزیک به ارمغان می آورد. به علاوه، آهنگ به واسطه ی ایجاد هیجانات روحی و وضع تأثیراتی در مغز، احیاناً به حمله ی قلبی و خفقان منجر شده، باعث سکته و مرگ ناگهانی می گردد.
ادامه مطلب در سایت زیر:

 
 
 
 
 
 
●·˙●تازه تــــــــرین خـــــــــبرها●·˙● - مضرات گوش دادن به موسیقی....
●·˙●تازه تــــــــرین خـــــــــبرها●·˙● - مضرات گوش دادن به موسیقی.... - خبرهای پزشکی - ●·˙●تازه تــــــــرین خـــــــــبرها●·˙●

Preview by Yahoo

 
اگرحتی تسلط نسبی به زبان انگلیسی دارید لطفا برای پی بردن به درستی مطلب یک جستجوی کوتاه در این سایتها داشته باشید :
 
 
image
 
 
 
 
 
music: are these effects true? | Sciforums
are the statements below true? "The two major divisions of the automatic nervous system are called the sympathetic and parasympathetic nervo...

Preview by Yahoo

 
 
 
image
 
 
 
 
 
Question 28: Music From The Islamic Point of View
Question: Why has Islam prohibited music, and what is the philosophy in prohibiting it? Answer: Music has become so common that most peopl...

Preview by Yahoo

 

:معرفی دکتر ادلر
 
 
 
 
 
 
Christoph Wolff - Wikipedia, the free encyclopedia
Christoph Wolff (born May 24, 1940) is a German-born musicologist, who is best known for his works on the music, life, and times of Johann Sebastian Bach. Christoph Wolff has been on the faculty of Harvard University since 1976 and director ...

Preview by Yahoo

 
البته این مطلب تازگی نداره  و تنها جهت یادآوری بود

باتشکر
منبع:
http://zahra7268.blogfa.com/post-189.aspx

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۴ ، ۱۰:۴۰
نفحه
چهارشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۰۵ ق.ظ

آیا واقعاً بازاریابی ایمیلی مرده است؟

آیا واقعاً بازاریابی ایمیلی مرده است؟

از جهتی آدم‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:
کسانی که همه ایمیل‌هایشان را می‌خوانند و تعداد نخوانده‌ها را صفر می‌کنند و دسته دیگری که شاید صدها یا هزاران نامه نخوانده در ایمیلشان داشته باشند.

این روزها، با هجوم گسترده رسانه‌های اجتماعی مختلف، فرصت کمتری برای خواندن ایمیل‌هایمان داریم و احتمالاً حجم بیشتری از ایمیل‌های خوانده‌نشده برایمان باقی می‌ماند.

آیا این موضوع به معنی مرگ بازاریابی ایمیلی است؟

آیا باید با این رسانه مهم به‌عنوان ابزاری برای اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و تبلیغات خداحافظی کنیم؟

آیا واقعاً بازاریابی ایمیلی مرده است؟

در عین اینکه هرروز شاید این هستیم که اقبال مردم به ایمیل کمتر و کمتر می‌شود، ولی نظر من این نیست.

به چند جهت، نباید ایمیل را از بین گزینه‌هایمان حذف کنیم.

 

۱ – ایمیل رسانه‌ای پایدار است و رسانه‌های جذاب­تر دیگر مانند وایبر، تلگرام، اینستاگرام، فیس‌بوک و … معمولاً به‌صورت مقطعی و در فضای اقبال عمومی، توجه ویژه‌ای به آن‌ها می‌شود و بعد از چند وقت، کم‌کم فراموش می‌شوند؛ ولی ایمیل، چیزی نیست که فراموش شود.

راستی، شما هنوز هم به وایبر سر می‌زنید؟!

 

­۲ – افراد معمولاً نامه‌هایشان را اگر کمی مفید به نظر برسد، آرشیو می‌کنند تا هر وقت به آن نیاز پیدا کردند، بتوانند آن را پیدا کنند. خیلی‌ها بعد از گوگل، از آرشیو نامه‌هایشان به‌عنوان وسیله جستجو در موردی خاص استفاده می‌کنند؛ بنابراین، نامه ما اگر هرزنامه نباشد، جای خیلی دوری نمی‌رود.

 

۳ – نامه‌های ایمیلی، حتی اگر خوانده نشوند، اثر خودشان را – چه خوب و چه بد – خواهند گذاشت: برندینگ و برند آگاهی.

ممکن است مخاطب نامه شما را قبل از خواندن پاک کند، چون در حال حاضر به خدمات شما نیازی ندارد. ولی اگر موضوع نامه شما به‌خوبی طراحی شده باشد، در گوشه ذهن مخاطب، اثرش را خواهد گذاشت؛ بنابراین اگر کسی سراغ خدماتی را از مخاطب ایمیل شما بگیرد، شاید او بتواند نام شما را به یاد بیاورد و به عنوان یکی از فعالین بازار، پیشنهاد دهد.

 

۴ – با ارسال نامه‌ها – بازهم تأکید می‌کنم به‌صورت مناسب و نه هرزنامه – شما حضورتان را در بازار اعلام می‌کنید. همکاران و رقبا، می‌دانند که شما هستید. حتی اگر بازهم نامه شما را نخوانند!

 

شاید حضور بازاریابی ایمیلی این روزها کمرنگ­تر احساس شود، شاید نرخ باز شدن ایمیل‌ها کمتر شده باشد و شاید ایمیل‌های نخوانده بیشتری، این روزها پاک شوند، ولی بازاریابی ایمیلی نمرده است!

بیایید به این بیندیشیم که از این رسانه پایدار، مناسب شرایط حاضر که وقت آزاد همه کمتر شده است، بهتر استفاده کنیم.

منبع: مدیران ایران

شاهین شاکری | مدیران ایران

برداشت آزاد از وبلاگ میلرلایت


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ آبان ۹۴ ، ۱۰:۰۵
نفحه
سه شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۴۹ ب.ظ

«۱۵۰ هشتگ» در حوزه سواد رسانه‌ای منتشر شد


از سوی موسسه مسیر
«۱۵۰ هشتگ» در حوزه سواد رسانه‌ای منتشر شد

کتاب «۱۵۰ هشتگ» با موضوع سواد رسانه‌ای به قلم سیدبشیر حسینی راهی بازار کتاب شد.

خبرگزاری فارس: «۱۵۰ هشتگ» در حوزه سواد رسانه‌ای منتشر شد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، مؤسسه مسیر که پیش از این خلاصه کتاب و خلاصه مقالات «الفبای سواد رسانه‌ای» را منتشر کرده بود، این بار وارد حوزه تألیف کتاب شد و کتاب «150 هشتگ» را منتشر و روانه بازار نشر کرد. این کتاب توسط سید بشیر حسینی، عضو هیأت علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه صداوسیما و با همکاری حسین حق‌پناه به رشته تحریر درآمده است.

نویسنده در این کتاب، به عمد، از فضای علمی و تخصصی رسانه و ارتباطات خارج شده و متناسب با نیاز عامه مردم، به عنوان مخاطب اصلی «نهضت سواد رسانه‌ای»، محتوای خود را با بیانی ساده و روان، اما در قالبی جذاب و متفاوت ارائه کرده است.

در بخش ابتدایی کتاب، مقدماتی در مورد سواد رسانه‌ای و لزوم پرداختن به «نهضت سواد رسانه‌ای» به عنوان نیاز امروز کشور مطرح شده و در ادامه، در قالب 15 فصل، نکاتی راهبردی برای استفاده صحیح و بهینه از رسانه‌های مختلف ارائه شده است. به همین منظور این کتاب «150 هشتگ» نامیده شد؛ 15 فصل و در هر فصل 10 نکته راهبردی که در مجموع می‌شود 150 نکته راهبردی برای استفاده از رسانه‌ها.

فصول اصلی کتاب عبارت‌اند از: کلیات رسانه‌ها، کتاب، نشریات، رادیو و موسیقی، عکس، تلویزیون و ماهواره، فیلم و سینما، رایانه، بازی‌های ویدئویی، اینترنت، رسانه‌های اجتماعی، تلفن همراه، سبک زندگی، تبلیغات و اخلاق رسانه‌ای. در توضیحی که بر روی جلد کتاب آمده است می‌خوانیم: «برای آن‌هایی که ارزش استفاده هوشمند و مهارت مدیریت رسانه‌ها را می‌دانند.»

این کتاب به سفارش مؤسسه مسیر، به صورت تمام رنگی، در 200 صفحه با قطع رقعی و با قیمت 18 هزار تومان منتشر شده است. برای تهیه این کتاب کافی است عبارت «150 هشتگ» را به شماره 500050002 پیامک کرده و یا با شماره تلفن 09371120035 تماس حاصل فرمایید.

منبع: فارس نیوز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۴ ، ۲۳:۴۹
نفحه
يكشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۰۳ ب.ظ

ایده های وحدت و تقریبی فضای مجازی

ایده های تقریبی فضای مجازی

ایده های تقریبی فضای مجازی
 فضای وب دیگر از وبلاگ نویسی عبور کرده و شبکه های اجتماعی و نیز موبایل وب، همه جا را فراگرفته است. اطلاع رسانی انبوه و لحظه ای از ویژگی های این فضاست که خوب است از آن بهره برده شود. آنچه در ذیل آمده تنها گوشه ای از ایده های قابل اجراست. بسیاری از
 فضای وب دیگر از وبلاگ نویسی عبور کرده و شبکه های اجتماعی و نیز موبایل وب، همه جا را فراگرفته است. اطلاع رسانی انبوه و لحظه ای از ویژگی های این فضاست که خوب است از آن بهره برده شود. 
آنچه در ذیل آمده تنها گوشه ای از ایده های قابل اجراست. بسیاری از ایده های فضای چند رسانه ای در اینجا نیز قابل اجرا یا توزیع هستند. 

1. تشکیل تیم های تهیه مطالب مستند و موثر برای شبکه های مجازی موبایلی مانند واتس آپ، وایبر، تلگرام و... و توزیع آنها در این فضا در مقابل موج سازی جریانات افراطی و یا برای تبیین ایجابی مسائل مرتبط 
2. رایزنی جهت ایجاد بخش ثابت «وحدت اسلامی» در سایتهای خبری و تحلیلی مهم کشور جهت پرداختن به موضوعاتی چون: 
بازتاب خدمات نظام به مناطق مشترک یا خاص اهل سنت، طرح مطالبات مشروع اهل سنت و پیگیری آنها از مسوولان بومی، اعتراض به هر اقدام تحریک آمیز و ضدتقریبی در رسانه ها و شبکه ها و...، بازتاب دادن مواضع تقریبی علما و نخبگان شیعه و سنی، تبیین مواضع مکرر رهبر انقلاب درباره وحدت اسلامی، نفی افراطی گری در شیعه و سنی، تبیین ایجابی مساله وحدت از منظر اهل بیت علیهم السلام، جایگاه و حبّ اهل بیت در میان اهل سنت، بازتاب اقدامات مردمی عرصه وحدت اسلامی، نقد و بررسی عملکرد دستگاههای مرتبط با مقوله وحدت اسلامی، ایجاد مطالبه تولید آثار هنری در زمینه وحدت از دستگاههای مختلف، پوشش تولیدات فرهنگی هنری زمینه وحدت، معرفی آثار علمی و کتب جدید این عرصه و... 
3. ایجاد کمپین عکس وحدتی با محوریت شعارهای تقریبی مانند «ایرانی ام زاده اسلام»، «وطنم اسلام»، «همچو سلمان، زاده اسلام باش»، «رحماء بینهم»، «کونوا لنا زینا» و... 
4. برگزاری کمپین عکس موبایلی «ایران نماد برادری» با محوریت تصاویر مشترک شیعه و سنی در مناطق مختلف کشور که می توان با تقاضا از برخی چهره های مطرح جهت آغاز این حرکت به ضریب گرفتن آن کمک کرد 
5. توزیع تولیدات فکری، هنری، کلیپ، پوستر، اینفوگرافی و... درباره مساله وحدت 
6. ایجاد هشتگ های مرتبط با وحدت اسلامی در فضای شبکه های اجتماعی مانند پلاس، ایسنتاگرام و... 
7. شناسایی گرافیست های اینترنتی فعال و تقاضای تولیدات زمینه وحدت اسلامی در ایام هفته وحدت از ایشان 
8. شناسایی فعالان موثر اینترنتی شبکه های اجتماعی و تقاضای درج مطالب مرتبط یا بازنشر مطالب تولیدی سایر سایتها توسط ایشان که مخاطب تثبیت شده جدی دارند 
9. تهیه و درج گزارش های تصویری و مکتوب از مناطق مشترک شیعه و سنی و نمایاندن زندگی مسالمت آمیز و زیبای مردم با یکدیگر و همچنین واقعیتی از زندگی اهل سنت در کشور 
10. تحریم سایتهای اینترنتی افراطی که علیه مقدسات اهل سنت اقدام می کنند و تقاضای فیلترینگ آنها یا ایجاد حملات اینترنتی علیه آنها 

11. ایجاد صفحه «افشای شیعیان انگلیسی» در فیس بوک و معرفی سایتهای جریانات افراطی و شخصیت ها و اکانت های فعال آنان در آن صفحه جهت ایجاد فشار علیه آنان

منبع:
http://okhowah.com/562/-%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87%20%D9%87%D8%A7-%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87%20%D9%88%D8%AD%D8%AF%D8%AA-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C%20%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87%20%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C%20%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C%20%D9%87%D9%81%D8%AA%D9%87%20%D9%88%D8%AD%D8%AF%D8%AA
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۴ ، ۱۴:۰۳
نفحه

 

مرحله جدید جنگ نرم در شبکه‌های ماهواره ای فارسی زبان

آرش شفاعی

هنوز چند هفته از هشدارهای رهبر انقلاب اسلامی‌درخصوص جدی گرفتن برنامه‌ریزی کشورهای غربی برای به راه انداختن جنگ نرم با جمهوری اسلامی‌، نگذشته است که خبرهای تازه ای درباره طرح جدیدی از اقدام‌های برنامه‌ریزی شده برای جنگ نرم با مردم و نظام انقلابی ایران می‌رسد که نشان می‌دهد آن هشدارها تا چه حد درست و دقیق بوده است. چندسالی است که برخی شبکه‌های ماهواره ای که بیشتر در کشورهای جنوب خلیج فارس یا شرق آسیا مستقر هستند با برنامه‌ریزی مفصل و با استفاده از امکانات مالی و پشتیبانی بی سابقه، برنامه‌های سرگرم کننده و سریال‌هایی با داستان‌های بدون پیچیدگی‌های دراماتیک را خریداری و پخش می‌کنند. در حقیقت این برنامه‌ها،پشت صحنه مفصلی دارند و بدون توجه به این پشت صحنه نمی‌توان آن‌ها را به درستی تحلیل کرد. یکی از روشن ترین و ملموس ترین فعالیت‌های این شبکه‌ها در عرصه سرگرم سازی، خرید و پخش سریال‌های طولانی مدت است که اغلب آن‌ها تولیدهای کشور ترکیه اند. این گونه سریال‌ها اگرچه از نظر داستانی و هنری ارزش قابل بحثی ندارد و همگی دارای مضمون‌های دم دستی و بازی‌های ساده انگارانه‌اند، اما به دلیل اصرار عجیب و پیگیرشان بر پررنگ نشان دادن موضوع « خیانت» قابل توجه و بحث هستند.

رهبر انقلاب در دیدار با مسؤولان برموضوع هدف قراردادن و سست کردن بنیاد خانواده‌ها از سوی دشمنان در چارچوب جنگ نرم تأکید کردند و چنان که می‌بینیم، برنامه‌های در ظاهر سرگرم کننده شبکه‌های ماهواره ای فارسی زبان همواره سعی دارند، همه اصول و بنیادهای پذیرفته شده اخلاقی و انسانی را زیرپا بگذارند و با حساسیت زدایی تدریجی از مسایل ناموسی و حرمت و مرزهای خانوادگی، با رواج بی بند و باری‌های اخلاقی اندک اندک در ایران راه را برای نفوذ فرهنگی خود باز کنند و وقتی کشوری از نظر فرهنگی، در برابر دشمنانش صدمه دید؛ در عرصه‌های سیاسی، نظامی ‌و اقتصادی نیز ضربه پذیر خواهد شد. اکنون خبرهای تازه حاکی است، یکی از این شبکه‌های ماهواره‌ای که در میان دیگر شبکه‌ها بیش از همه به خرید، دوبله و پخش سریال‌های غیراخلاقی ساخت کشورهای آمریکای لاتین و ترکیه مبادرت کرده بود، اکنون وارد مرحله جدیدی از برنامه‌ریزی‌های خود در راستای نفوذ فرهنگی شده است و مقدمات ساخت سریال‌های ایرانی در یکی از کشورهای شرق آسیا را با حضور برخی چهره‌های سینمایی مقیم خارج کشور آغاز کرده است. گفته می‌شود، خروج برخی بازیگران کمتر شناخته شده سینمای ایران و انتشار عکس‌های بی حجاب آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی نیز مقدماتی برای پیوستنشان به همین سریال‌هاست. بی شک ساخت سریال‌های چند ده قسمتی در کشورهای خارجی مستلزم هزینه‌های سنگینی است که بیش از پیش پرسش‌‌ها درباره منابع مالی پشتیبان این شبکه‌ها را پررنگ می‌کند. به هرحال باید بزودی شاهد موج جدیدی از سریال‌های شبکه‌های ماهواره ای با امکان نفوذ بیشتر در میان مردم بود، چرا که این شبکه‌ها در مرحله جدید طرح خود، سراغ بازیگران، عوامل و داستان‌های ایرانی هستند. نکته اصلی این است که ما در برابر این اقدام‌ها و تلاش‌ها برای نفوذ فرهنگی چه کرده ایم و چه می‌کنیم؟ همین چند روز پیش و درست بعد از رهنمودهای مقام معظم رهبری، مسؤولان صدا و سیما در اقدامی‌عجیب ، بصورت رسمی اعلام کردند که برای ایام محرم هیچ سریال تازه ای نساخته اند و دلیل آن را هم نداشتن پول اعلام کردند! آن‌ها به شیوه معمول سریال‌ها و برنامه‌های نمایشی تولیدی سال‌های قبل را برای صدمین بار بازپخش کردند و البته آب هم از آب تکان نخورد و کسی از آن‌ها نپرسید با درآمد هنگفت آگهی‌های بازرگانی چه می‌کنند که حتی پول ساختن یک برنامه آبرومند برای شریف ترین ایام سال که همه مردم غرق در پاک ترین احساسات مذهبی هستند، ندارند؟

منبع: روزنامه قدس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۰ آبان ۹۴ ، ۱۲:۳۳
نفحه