دلنوشته های یک مادر عاشق

واقعیت من اینجاست نه آنچه می نمایم

دلنوشته های یک مادر عاشق

واقعیت من اینجاست نه آنچه می نمایم

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

سامان مقدم
مانی باغبانی، مونا زاهد
رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، امیر حسین رستمی، نادر سلیمانی، امید روحانی، حسین سلیمانی، هانیه توسلی

ارژنگ صنوبر شخصیتی چهل ساله است که همراهش می شویم تا تجربه های متفاوت و پیچیده اش از عشق و مصائبی که در زندگی دچارش می شود را برایمان بازگو کند.

 



نظر شخصی:


اصلا متوجه نشدم هدف از تولید این فیلم چه بوده است؟! این همه هزینه فقط برای اینکه زندگی یک مرد عاشق را نشان دهد آنهم به نحوی که کمتر مردی اینگونه می تواند زندگی کند. یعنی نمونه خارجی آن حداقلی است!
یا نه هدف این فیلم فقط به استهزاء کشیدن مسائل مربوط به اوایل انقلاب و جنگ هست!
یا این فیلم فقط با نشان دادن رقص و جشن و مسائل دیگر به دنبال این هست که بگوید از ارشاد می توان اینگونه فیلم ها را مجوز گرفت اما برای امثال فیلم رستاخیز نمی شود!!!!!!

زمانی در فیلم ها حتی فیلم های سینما اجازه نشان دادن بدحجابی و رقص و پارتی و داخل استخر و اینگونه مسائل داده نمی شد اما به راحتی در سال های اخیر تمامی این مجوزها داده می شود.

 

هانیه توسلی و رضا عطاران و مهناز افشار در پشت صحنه فیلم نهنگ عنبر

واقعا سؤال هست اگر در فیلمی پارتی و مرد نیمه برهنه داخل استخر یا حمام یا ... نمایش داده نشود مشکلی برای جذب مخاطب یا انتقال معنا پیش می آید؟!

چرا باید یک مرد که به هر دلیلی عاشق زنی می شود حتی با ازدواج آن زن این عشق را حفظ کند و حتی بخاطر آن زن از همسر خود جدا شود یعنی خانم ها نمی توانند به مردی که قبلا کسی را دوست داشته اعتماد کنند که ممکن است روزی آتش شعله عشق اش زبانه کشد!؟

آیا فیلم کمیک باید خالی از محتوا باشد به طوری که در یک سالن نمایش انتهای فیلم هیچ کس کف نزند...

چرا برخی مسائل غیراخلاقی که حتی می توان گفت غیرقانونی هم هست در این فیلم مثبت جلوه داده می شود؟! ارژنگ وقتی دوست نامزدش را بعد از سال ها می بیند به خاطر آرایش صورت و رنگ مو (بدحجابی) اش او را تحسین می کند!

چرا در فیلم های ایرانی دعوای بین زن و شوهر طبیعی جلوه داده می شود و حتی کتک زدن مرد توسط زن نیز باب شده است. تا جایی که در خاطر دارم از امثال فیلم «او یک فرشته بود» این ماجرا شروع شد که زن بر صورت مرد سیلی بزند و این طبیعی جلوه داده شد.

 

 

 

رضا عطاران و ویشکا آسایش در فیلم نهنگ عنبر
در این فیلم ارژنگ با زنی زندگی کرد که دوسال فقط یا فیلم می دیدن یا میهمانی و پارتی بودن یا دعوا می کردن و بعد از دوسال بخاطر اینکه معشوقه اش طلاق می گیرد برای زندگی با او این زن را طلاق می دهد. دقیقا دو مسأله در اینجا مطرح هست چرا زندگی با این زن و چرا طلاق به آن دلیل!

این هم تصویری از پشت صحنه فیلم (گریم!)




در این فیلم نه تنها ارزش های اسلامی به سخره گرفته می شود بلکه بدون انتقال هیچ محتوای مفیدی صرفا خنده ایجاد می کند و مفاهیم نامناسب منتقل می شود، در ضمیر ناخوداگاه مخاطب نقش می بندد و رفته رفته طبیعی می شود.
امثال همین فیلم ها و همین بازیگران هستند که حریم محرم و نامحرم را به سخره گرفته اند و حجاب را از حالت ضروری اش به حالت اجبار تبدیل کرده اند.

در این فیلم رویا با یک برخورد اولیه در دندانپزشکی به دکتر دندانپزشک علاقه مند می شود اما بعد مهمترین دلیل جدایی و طلاقش را هوس بازی همسرش در آمریکا عنوان می کند. آخر از آشنایی در یک دندانپزشکی و ازدواج بی تأمل چیزی بیش از این انتظار می رود!

در این فیلم ارژنگ از ابتدا با رویا در ارتباط هست به جز بازه های زمانی که رویا در آمریکا هست و این ارتباط را رویا حفظ می کند بخاطر علاقه ای که قبلا به ارژنگ داشته و ارژنگ نیز بخاطر علاقه ای که همچنان دارد حفظ می کند اما آیا اگر این دو به هم واقعا علاقه می داشتند رویا باید بخاطر رفتن به آمریکا از ارژنگ فاصله می گرفت و آیا این درست هست که یک رابطه در این سطح برای سالیان سال حفظ شود؟! این چه فرقی با زندگی سفید سبک جدید یا حتی دوستی اجتماعی دارد؟!!! آیا این واقعا ترویج این نوع رابطه ها نیست!
فیلم ها باید الگو ساز باشند و الگوی مطلوب ایجاد کنند اینجا کشور اسلامی هست نه هالیوود.
فکر می کنم تنها مسأله ای که در این نوع فیلم ها هنوز وارد نشده است مسائل زناشویی هست که بعید نیست در سال های آتی اتفاق افتد. البته در قسمت هایی از فیلم صحنه ها ورفتارهایی از ارژنگ دیده می شود که خارج از شأن یک مرد ایرانی هست!


 

 

 

 

 

 

چهارشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۶ ق.ظ

بازی کلش

با هم کمی بیاندیشیم

بازی کلش از دسته بازی های استراتژی هست که این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده است. لطفا فقط چند دقیقه زمان صرف کنید و این متن را مطالعه کنید بعد تصمیم و نظر با شما.

فرقی نمی کند کودک شما این بازی را انجام می دهد یا شخص شما که یک بزرگسال هستید. مهم این است که برخی اتفاقات در ضمیر ناخوداگاه صورت می گیرد و ضمیر ناخوداگاه خارج از کنترل من و شما هست و تأثیر آن در کودکان بیشتر هست چون آنها توسط من و شما ی بزرگسال به تفکر انتقادی مجهز نشده اند و به راحتی از بازی ها به صرف بازی بودن لذت می برند بدون در نظر گرفتن مسائل جانبی آن. اما این نکته بیان نمی کند که حتی با داشتن توان تفکر انتقادی شما مجوز انجام این نوع بازی ها را دارید.

* برای ضمیر ناخوداگاه تفاوتی میان دنیای بازی مجازی و دنیای واقعی نیست. همانطور که می بینید کودکان چندسال گذشته آمریکایی حالا نوجوانانی شده اند که به راحتی اسلحه به دست می گیرند.

* در بازی کلش شما برای اینکه قلعه خود را مستحکم تر کنید بلاخره در بخشی از بازی پول واقعی خرج می کنید و این پول به حساب یک یهودی واریز می شود. حال ببینید در کل جهان این بازی به صورت آنلاین بازی می شود.

* اگر نظر مراجع تقلید برایتان اهمیت دارد درخصوص این نوع بازی از نظر ایشان استفاده کنید. برخی مراجع این نوع بازی را در دسته بازی های قمار قرار داده اند چون پولی ردو بدل می شود که توجیهی برای آن نیست و سایر مسائل...

* ای بازی بسیار بسیار اعتیاد آور هست. بطوریکه یک کارمند تا نیمه شب بازی می کند و صبح مرخصی می گیرد و یک کودک صبح به مدرسه نمی رود و کلا کاری می کند که شما از دنیای واقعی فاصله بگیرید و بماند اهمیت وقت و طلا بودن آن. مختل شدن زندگی روزمره یکی از مهمترین اثرات این نوع بازی های اعتیاد آور هست. همچنین در اکثر افرادی که این بازی را انجام می دهند حس ترس از تخریب قلعه ایجاد می شود که بخاطر این حس و ناامنی فرد حتی حاضر هست نیمه شب بیدار باشد تا کسی به قلعه او وارد نشود.

* متأسفانه امروزه در بسیاری بازی ها حریم های محرم و نامحرم کلا از بین رفته است چون خیلی راحت در توجیه آن می گویند دنیای مجازی هست. اما در دنیای مجازی اتفاقاتی رخ می دهد که قبح کار برای شما ریخته می شود و به زودی در دنیای واقعی همان اتفاقات برای شما راحت خواهد شد.

* در این بازی بجای آنکه به شما و فرزندتان نحوه کسب درامد حلال آموزش داده شود کسب طلا و سکه و بالارفتن قلعه ها و افزایش امتیاز از طریق دزدی و تجاوز به قلعه دیگران آموزش داده می شود. (برگردید به نکته قبل و نبود تفاوت میان دنیای واقعی و مجازی). دنیای مجازی شبه واقعی هست و فقط دیوارهای شیشه ای دارد که اگر فروریزد می شود دنیای واقعی!

* در اتفاقاتی که رخ می دهد چت هایی صورت می گیرد و شما به خود اجازه می دهید خیلی راحت به طرف مقابل فحش دهید چون دشمن شما هست. شاید واقعا شما در دنیای واقعی حتی حاضر نشوید به دشمن خود این جملات را بگویید. در حالیکه در این بازی آن دشمن فرضی هست و واقعی نیست و بازی طوری طراحی شده که شما حس کنید دشمن واقعی هست و هرجمله ای رواست!

* این بازی براساس هر فرهنگ متفاوت ساخته شده است. برای ایران دشمنان شما و قلعه هایی که قرار هست تخریب کنید از اعراب هستند.

عده ای از افراد عقیده دارن که این بازی یک بازی نژاد پرستی هست. متن زیر گفته های یک جوون ایرانی هست که از عقاید خودش درباره این بازی میگه: (برگرفته از سایت

  http://betagame.ir/%D9%86%D9%82%D8%AF-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%D9%84%D8%B4-%D8%A7%D9%88-%DA%A9%D9%84%D9%86%D8%B2-clash-of-clans/

ساعت دو بامداد به شما حمله شده. احمد از قلعه اعراب به شما حمله کرده است. مقدار زیادی طلادزدیده و ۸۰ درصد دهکده تان را ویران کرده است. لحظه به لحظه خشمتان بیشتر می شود. یک عرب طلاهایی را که برای ارتقای ساختمان هایتان به زحمت ذخیره کرده بودید، دزدیده است؛ آن هم وقتی شما در خواب بوده اید. تنها چیزی که دلتان را خنک می کند، یک انتقام سخت است. فردا شب بیدار می مانید و منتظرید تا احمد دهکده اش را برای استراحت رها کند. سربازانتان را آماده می کنید. غول و بربر و کماندار، همراه با چند جادوگر لشکر شماست. دکمه قرمزرنگ انتقام را لمس می کنید. وارد دهکده احمد می شوید و حمله. طلاها را پس می گیرید و دهکده اش را نابود می کنید. بعد هم فیلم حمله تان را با دوستانتان به اشتراک می گذارید و بالایش می نویسید: «انتقام از یک عرب!»



* آیا واقعا با این نوع سبک زندگی موافق هستیم؟ آیا واقعا این سبک زندگی الهی و اسلامی هست؟

*  باور نکنیم، یک نفر بازیی را می سازد که صرفا تفریحی هست و هیچ قصدی برای انتقال مفاهیم و پیام ها ندارد!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۰:۳۶
نفحه
چهارشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۳ ق.ظ

وبلاگ نویسی و اطلاع رسانی


زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۰:۳۳
نفحه
چهارشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۰:۳۳ ق.ظ

وبلاگ نویسی و انتقال تجارب


مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۰:۳۳
نفحه